Jaki olej do sałatek?

Liczne badania potwierdzają, że olej roślinny tłoczony na zimno wyróżnia się duża wartością żywieniową przede wszystkim dzięki witaminom rozpuszczalnym w tłuszczach (A, D, E, K), a także dużej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), z których najważniejsze to kwasy omega-3 oraz omega-6. NNKT. Kwasów tych nie jesteśmy w stanie sami wyprodukować musimy je dostarczać do naszego organizmu. Oleje tłoczone na zimno dzięki swym właściwościom zapewniają prawidłowe funkcjonowanie m.in. układu nerwowego, mięśnia sercowego, siatkówki oka, natomiast ich niedobór powoduje zahamowanie wzrostu, zmiany skórne i infekcje. Dietetycy mając na celu poprawę stylu życia i zdrowia rekomendują upowszechnienie stosowania olejów roślinnych w codziennej diecie. Większość z nas stosuje oleje roślinne do smażenia i duszenia, warto jednak pamiętać że oleje tłoczone na zimno nadają się tylko do stosowania na zimno nie wolno na nich smażyć wyjątek stanowi olej kokosowy. Ich właściwości powodują że świetnie sprawdzają się one jako dodatek do zdrowych i pożywnych sałatek. I tu mamy do wyboru olej rzepakowy, olej lniany, olej słonecznikowy, olej z krokosza, olej sezamowy, olej z pestek winogron, olej z pestek dyni, olej z gorczycy, olej z ostropestu i wiele innych.